PROJECTES QUE DONEN VALOR AFEGIT
ITINERARI PSICOPEDAGÒGIC
L’Itinerari psicopedagògic té com a objectiu principal acompanyar el creixement personal dels alumnes adaptant-nos a les capacitats i possibilitats de cadascú. Aquesta proposta pren forma a partir d’un seguit d’actuacions seqüenciades en les diferents etapes educatives al llarg de la vida escolar tenint present el procés evolutiu i maduratiu.
En aquest itinerari podreu trobar actuacions vinculades a:
La detecció precoç, sobretot en l’etapa d’educació infantil i primers cursos de primària, on és molt important detectar allò que pot dificultar el procés d’ensenyament–aprenentatge de l’alumnat.
El coneixement de les capacitats cognitives i acadèmiques mitjançant proves, algunes d’elles externes que el Departament d’Ensenyament realitza a nivell de Catalunya, com l’avaluació diagnòstica a 3r de primària i les competències bàsiques a 6è de primària i 4t d’ESO, i altres d’internes seleccionades pels psicopedagogs.
Les tècniques d’estudi i cohesió de grup en els primers cursos de l’ESO per tal de vetllar pel canvi d’etapa, sobretot a nivell organitzatiu de l’alumnat.
L’orientació professional dels nostres alumnes per tal de seleccionar els estudis postobligatoris (batxillerat, cicles formatius i accés a la universitat) més adients per a cada perfil.
APRENENTATGE - SERVEI
El projecte d’aprenentatge i servei desenvolupat a 3r d’ESO està vinculat al coneixement de les entitats de voluntariat de Sabadell i de l’entorn més proper a l’escola. Pretenem que els alumnes rebin formació del voluntariat a Sabadell.
Entre els objectius del projecte consta la realització de tasques de col·laboració en entitats de voluntariat on l’intercanvi d’experiències, l’empatia, la solidaritat i la col·laboració seran els principals aspectes a valorar de l’activitat.
Aquest projecte s’emmarca dintre de les matèries curriculars de tutoria i religió, com una manera de posar en pràctica els valors que es treballen a l’aula.
S’afavoreix, en definitiva, que els alumnes, i alhora futurs ciutadans i ciutadanes, assimilin destreses per conviure i construir societats més cohesionades, lliures i equitatives amb un sentiment d’identitat compartida.
NOVES TECNOLOGIES
Els entorns virtuals d’aprenentatge és l’espai de trobada i comunicació a Internet on té lloc l’ensenyament i l’aprenentatge.
Aquests entorns contenen tot un seguit de funcionalitats que es poden utilitzar de manera coordinada:
Comunicació
Recursos
Fitxers
Pàgines web
Presentacions
Activitats diverses en el nostre entorn d’aprenentatge
La robòtica està integrada a les activitats curriculars de tecnologia tant a infantil, primària i ESO.
PROJECTE B-RESOL
B-resol és una solució per lluitar contra el bullying, el ciberbullying, l’assetjament, els trastorns alimentaris i qualsevol tipus de conflicte dels adolescents, fent servir la tecnologia mòbil com a element innovador, perquè puguin alertar de la situació, tant les víctimes com els observadors, de manera immediata, segura i des de qualsevol lloc i moment.
B-resol és un projecte que uneix la consciència social amb la innovació tecnològica.
PROJECTE AUXILIAR DE CONVERSA
El programa Auxiliars de Conversa ens permet gaudir d’un parlant nadiu de la llengua anglesa que dóna suport al projecte multilingüe de l’escola, fent tasques d’assistència i suport a les activitats d’ensenyament i aprenentatge de l’anglès i augmentant el contacte dels nostres alumnes amb aquesta llengua.
ESTADES A L'ESTRANGER
Conjuntament amb totes les Escoles Vedruna oferim activitats d’anglès per l’estiu. D’una banda, colònies a Catalunya en anglès per a alumnes des d’ES1 fins a ES2. D’altra banda, estades a Anglaterra pels alumnes d’ES3 i ES4.
PROJECTE SURA
La natació està integrada a l’horari lectiu per a tots els nens i nenes de primer i segon de primària. L’aprenentatge bàsic de natació el considerem imprescindible pels alumnes d’aquesta edat.